Cele:
- doskonalenie umiejętności tworzenia strategii terapeutycznych w odniesieniu do danego obszaru zakłóceń przetwarzania sensorycznego
- rozwijanie zdolności obserwacji i oceny zmian jakościowych w aktywnościach dziecka w czasie terapii
- poszerzenie umiejętności analizy celów dobieranych aktywności i sposobów wykorzystywania sprzętu terapeutycznego
- zaznaczenie i pogłębienie myślenia terapeutycznego jako połączenia strategii gabinetowych i działań w środowisku domowym
Prowadzący: Magdalena Okrzasa, Monika Konopka
Maksymalna ilość uczestników: do 30 osób
Szkolenie obejmuje 18 h wykładowych
Termin szkolenia: 16-17.05.2025
szkolenie w formule online przez platformę livewebinar.com
Godziny szkolenia:
I dzień 10.00- 18.45
II dzień 9.00-15.45
Organizator: Fundacja OKNO
Cena za jedna osobę: 850 zł
Program warsztatów:
- Krótkie przypomnienie charakterystyki poszczególnych obszarów SI w celu wyznaczenia kluczowych celów w terapii z dzieckiem o danej specyfice zakłóceń przetwarzania sensorycznego.
- Bazowa struktura jednostki terapeutycznej.
- Struktury jednostek terapeutycznych dla poszczególnych obszarów zakłóceń w SI- ćwiczenia warsztatowe na sprzęcie terapeutycznym.
- Specyfika pracy nad systemem przedsionkowym dla poszczególnych grup dzieci z problemami sensorycznymi.
- Analiza stanu pobudzenia dziecka w trakcie sesji terapeutycznej- wyznaczanie progów zauważania i awersyjnej reakcji na bodziec. Ćwiczenia wyznaczania poziomu stanu pobudzenia na wykres indywidualny dziecka.
- Skala do oceny jakościowej pracy terapeutycznej z dzieckiem, jego reakcji, organizacji zachowania, poziomu aktywności w przestrzeni czasowej w czasie pojedynczej sesji, a także w kolejnych miesiącach terapii.
- Analiza nagrania z sesji terapeutycznej z przyporządkowaniem zaobserwowanych reakcji dziecka na skali do oceny jakościowej.
- Tworzenie ram do programu domowego i zaleceń dla rodziców dla danego typu dysfunkcji, będącego odbiciem celów terapeutycznych realizowanych na sesji SI.
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe;
- certyfikaty dla uczestników szkolenia;