Specyfika rozwoju psychoruchowego małego dziecka w aspekcie komunikacyjnym.

Print Friendly, PDF & Email

Specyfika rozwoju psychoruchowego małego dziecka w aspekcie komunikacyjnym.

Praca terapeutyczna w obrębie aparatu mowy.

Cele:

  • zapoznanie z przebiegiem rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku 0-3 lata
  • omówienie kluczowych umiejętności w rozwoju ruchowym, komunikacyjnym, społeczno–emocjonalnym dziecka
  • rozwijanie umiejętności obserwacji oraz analizy objawów wskazujących na zaburzenia w rozwoju dziecka pod kątem całościowych zaburzeń rozwoju, w tym spektrum autyzmu
  • omówienie technik diagnostycznych do badania poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka
  • analiza etapów rozwoju mowy u dziecka od 0 do 3 r.ż.
  • omówienie prawidłowości i zakłóceń w rozwoju odruchowym w obrębie narządów artykulacyjnych dziecka
  • zapoznanie z prawidłową stymulacją wewnątrzoralną u dzieci z problemami rozwojowymi
  • prezentacja zasad postępowania z dzieckiem z wybiórczością jedzenia oraz wspomagania terapii logopedycznej

Prowadzący: psycholog kliniczny mgr Urszula Gałka,
neurologopeda mgr Dominika Wyrzykowska

Maksymalna ilość uczestników: 16 osób

Szkolenie obejmuje 18 h wykładowych

Termin szkolenia: 19-20.09.2020

Godziny szkolenia: I dzień 10.00-18.00 II dzień 9.00-16.00

Miejsce szkolenia: Żurawia 24 a lok 2 wejście od frontu

Organizator: Fundacja OKNO

Cena za jedna osobę: 690 zł

Program warsztatów:

  1. Rozwój psychoruchowy dziecka w wieku 0-3 lata
    • rozwój ruchowy
    • rozwój kompetencji komunikacyjnych, rozwój mowy
    • rozwój społeczno–emocjonalny
    • rozwój zabawy
  2. Analiza nietypowych objawów w rozwoju dziecka w oparciu o materiały wideo
  3. Specyfika postępowania diagnostycznego dziecka z zaburzeniami rozwoju
  4. Opracowanie raportu z obserwacji dziecka z podejrzeniem zaburzeń rozwojowych
  5. Wyznaczenie kierunków wspomagania terapeutycznego dziecka z zaburzeniami rozwojowymi
  6. Wybrane Skale diagnostyczne do oceny poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka
  7. Prawidłowy rozwój mowy dziecka
  8. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego
  9. Ocena logopedyczna dziecka
    1. Noworodek i niemowlę
    2. Dziecko powyżej 18 miesiąca życia
    3. Dziecko 3 letnie
  10. Postępowanie logopedyczne wobec dziecka z nieprawidłowymi odruchami niemowlęcymi (0-12 miesięcy)
  11. Masaż logopedyczny
    1. Masaż twarzy w SI prezentacja / film / omówienie
    2. Masaż wg. dr Stecko – film / omówienie
    3. Masaż szczoteczkami Canpol – filmy / omówienie
    4. Masaż zimnymi szpatułkami- filmy / omówienie
  12. Zaburzenia pobierania pokarmów
    1. Nieprawidłowości i choroby w obrębie przełyku i gardła – dysfagia film / omówienie
    2. Zaburzenia czucia głębokiego w obrębie buzi
    3. Zaburzenia z obszaru przetwarzania bodźców sensorycznych i wybiórczość jedzenia

Cena zawiera:

  • materiały szkoleniowe;
  • certyfikaty dla uczestników szkolenia;
  • kawa, herbata, woda mineralna oraz soki, owoce, ciastka